Pokolenie Y chce zmienić swój wizerunek – rusza kampania reklamowa

jestemYgrekiemPSZK rusza z nową outdoorową kampanią reklamową, której celem jest zmiana wizerunku pokolenia Y. W powszechnej świadomości pokolenie Y rysuje się jako generacja roszczeniowa, nielojalna i leniwa. Ma to szczególnie istotne znaczenie dla pracodawców, zważywszy że wkrótce generacja Y stanowić będzie 75 proc. pracowników w organizacjach. Obraz ten ma zmienić kampania, której hasłem jest   „#jestemYgrekiem. nie jestem leniem”.

Wielokrotnie na spotkaniach PSZK podnoszono kwestię zachowań pracowników pokolenia Y w kontekście rynku pracy. Szczególnie ważna jest perspektywa pracodawców, którzy na co dzień weryfikują popularną w mediach opinię, że pracownicy młodego pokolenia są rozszczeniowi i leniwi i trudno im jest porozumieć się z przedstawicielami innych pokoleń. Temat okazał się na tyle ważny, że stał się przedmiotem badań prowadzonych od kilku lat przez firmę konsultingową Deloitte. W tegorocznej edycji o pinię poproszono 7.800 menedżerów z 29 krajów, którzy wypowiadali się na temat co i jaki wpływ ma ich działalność operacyjną i społeczną.

Oto kilka ważnych wniosków:

  • Millennialsi są głęboko przekonani, że (75 proc.) biznes koncentruje się na sobie samym, a nie na polepszaniu życia społecznego.
  • Tylko 28 proc. Millennialsów zgadza się z opinią, że ich obecne organizacje w pełni wykorzystują ich umiejętności.
  • Ponad połowa (53 proc.) aspiruje, by zostać liderem / członkiem kadry zarządzajacej w organizacji, w której obecnie pracują, tak twierdzi 65 pproc. Millennialsów z krajów rozwijających się, w porównaniu do 38 proc. Millenialsów z krajów rozwiniętych. Ten wskaźnik jest jeszcze wyższy wśród meżczyzn.

Ruszająca właśnie kampania outdoorowa w Warszawie, Krakowie, Katowicach, Gdańsku i we Wrocławiu oraz kampania online, głównie w mediach społecznościowych ma na celu zwrócenie uwagi na problem i zaproszenie do dyskusji. Prezes PSZK jest zdania, że „oczywiście, pokolenie Y – jak każde pokolenie – posiada szereg wad, ale także i wiele zalet. Ygreki są otwarci, ambitni, pełni pasji, wielozadaniowi i sprawnie poruszający się w świecie nowych technologii. Przy odpowiednim podejściu pracodawców potrafią być bardzo cennymi członkami zespołów.

Organizatorzy kampanii prezentują młodych ludzi jako wartościowych i pełnych potencjału pracowników, podchodzących z pełnym zaangażowaniem zarówno do kwestii budowania kariery, jak i do swoich pasji. Kampania służy zachęceniu młodych ludzi do pokazania się swoim obecnym i przyszłym pracodawcom z jak najlepszej strony już na etapie studiów – podczas staży i praktyk. Ma też na celu zachęcenie pracodawców do otwartej postawy wobec Ygreków i budowania relacji z młodymi ludźmi. Kampania „#jestemYgrekiem. nie jestem leniem jest realizowana w ramach Programu Polskich Ram Jakości Staży i Praktyk przez Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Kadrami przy współpracy BFS Group. Mecenasami Kampanii są Grupa Żywiec, Nestlé, Orange i PZU.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d bloggers like this: