3 pytania do Joanny Ciszewskiej

DSC03749 2Joanna Ciszewska posiada 20 lat doświadczenia w obszarze marketingu i zarządzania. Zajmowała się tworzeniem nowych biznesów, zarządzaniem zespołami, planowaniem strategicznym, zarówno na rynku polskim jak i arenie międzynarodowej.

Czy szef powinien celebrować małe okazje w firmie?

Odpowiedź no to pytanie jest niezwykle prosta. To zależy. Od celu jaki szef chce osiągnąć i od sposobów na jego osiągnięcie, które mają szanse być efektywne. Zakładam, że szef chciałby budować motywację w swoim zespole i rozumie, że czasy kija i marchewki należą do prehistorii. Zakładam, również, że ma ciągoty na bycie nie tylko szefem ale również liderem, przywódcą swojego zespołu. UWAGA! Szef i lider, to nie są synonimy, ale to temat na odrębny artykuł.

Od czego zacząć? 

Podstawą, pierwszym krokiem w tworzeniu zaangażowania i motywacji zespołu jest zbudowanie zaufania. Zarówno do szefa tego zespołu jak i pomiędzy poszczególnymi jego uczestnikami. Celebrowanie małych okazji w firmie, to fantastyczna szansa na zbudowanie nieformalnych relacji pomiędzy wszystkimi członkami zespołu, łącznie z szefem. Świętowanie może pomóc stworzyć poczucie:

  • jedności zespołu – nasza WSPÓLNA okazja
  • emocjonalnego zaangażowania – budujemy wspólnotę ŚWIĘTUJĄC,
  • autentyczności – mała okazja jest dużo bardziej NATURALNA i mniej pompatyczna, pomoże uniknąć podejrzeń o manipulację czy działanie na pokaz.

A jak to wpływa na postrzeganie szefa jako przywódcy firmy?

Propozycja świętowania drobnych sukcesów, z reguły, będzie odebrana przez zespół niezwykle pozytywnie. Może to umocnić pozycję szefa jako lidera, pomóc w jego postrzeganiu jako osoby rzetelniej i szczerej, zaangażowanej i troszczącej się o zespół. Daje też możliwość do wykazania naszej, jako szefa,  kreatywności, poczucia humoru i nieszablonowego myślenia. A w końcu każdy pracownik chciałby mieć charyzmatycznego przełożonego, który mógłby stać się dla niego wzorcem (chciałby, uwierzcie mi). Dla wszystkich, którzy po przeczytaniu powyższego materiału, stwierdzili, ze odkryli Świętego Graala i panaceum na motywację swojego zespołu UWAGA! To wszystko prawda, pod warunkiem, że jesteście gotowi zaufać swojemu zespołowi. Jeśli im nie ufacie, oni nigdy nie zaufają Wam. Brak autentyczności, spójności pomiędzy deklaracjami a czynami („walk the talk”), spowoduję przypięcie Wam łatki pozoranta i … odwrócenie się zespołu.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d bloggers like this: