W 2015 roku – orientacja na ludzi

panthermedia_02294015 malyOd kilku lat zmieniają się oczekiwania zarówno pracodawców jak i pracobiorców. Nietrafione, czy kontrowersyjne decyzje są szybko nagłaśniane, a błędy bezlitośnie wytykane. Rośnie świadomość zmian, ale nie zmienia się to, że pracobiorcy nie mogą funkcjonować bez pracodawców. Za to bardzo szybko zmienia się charakter tej relacji. Coraz częściej i coraz głośniej mówi się o obopólnym szacunku.

Żądamy od innych szacunku. Więcej szacunku, uznania czy wsparcia. Ale zanim zaczniemy od innych czegoś oczekiwać, lepiej zacząć od siebie. Badania firmy AON Hewitt za 2014 roku pokazują, że Polacy niezależnie od grupy wiekowej najbardziej sobie cenią – orientację na ludzi. To jest magnes przyciągający pracowników do firm, spoiwo dobrych relacji – ale i dobrych wyników finansowych w firmie.

Kultura szacunku to pierwszy warunek firmy zorientowanej na ludzi. Dotyczy każdej osoby w firmie, niezależnie od pozycji, doświadczenia. I jest niezwykle wrażliwa na zmiany. Agresja budzi agresję i niszczy dobre relacje.

Dlatego w 2015 roku życzmy wszystkim dobrych relacji opartych na szacunku, uznaniu i wsparciu.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d bloggers like this: