Marka pracodawcy jako dobro luksusowe

zdjecie sxc.hu

zdjecie sxc.hu

A gdyby tak potraktować markę pracodawcy jako dobro luksusowe? Marki luksusowe wyznaczają trendy, dają poczucie ważności ich właścicielom i są pożądane przez wielu, a dostępne dla niewielu. Jest jeszcze coś – ich wartość zazwyczaj rośnie w czasie – zatem jest to inwestycja na dłuższy czas.

Wielu pracodawców chciałoby, by ich marka pracodawcy była właśnie tak postrzegana. By pracownicy pracę w danej firmie traktowali jak inwestycję, szansę na własny rozwój i rozwój firmy jednocześnie, by byli dumni, że są częścią zespołu i by ich wartość na rynku pracy również rosła. Czy jest to możliwe, tak – trzeba jednak spełnić kilka warunków. Jakie?

  1. Wzbudzić pozytywne emocje. Człowiek nie jest istotą racjonalną. Podejmując decyzje kieruje się sercem i umysłem. W pracy chce mieć poczucie satysfakcji, cieszyć się zaufaniem innych, ich szacunkiem, ale przede wszystkim, by być docenionym. Na całym świecie ludzie rozpoznają podstawowe emocje bezbłędnie, takie jak: radość i smutek, akceptację i odrazę, zdziwienie i oczekiwanie.
  2. Angażować. Zarówno pracowników, jak i innych interesariuszy. W projekty inicjowane odgórnie i oddolnie. Słuchać i słyszeć. A nie tylko mówić.
  3. Dbać o właściwe doświadczanie marki. Zarówno wśród konsumentów, jak i wśród pracowników, a nawet kandydatów. Postawy i zachowania to rezultat, nie tylko dobrych chęci poszczególnych osób, ale przede wszystkim wpływ kultury organizacji, a więc i norm i wartości.
  4. Być wyjątkowym. Innym, niepowtarzalnym. Po prostu sobą. Nie kopiować innych firm. Stwarzać własną historię.
  5. Przygotować interesująca ofertę pracodawcy, czyli EVP.

 

Tak się składa, że gdyby poszczególne atrybuty zamienić na słowa angielskie, to wówczas byłaby to reguła 5E: emotions, engagemenent, experience, exclusivity + EVP. Warto zapamiętać.

 

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d bloggers like this: