Gdzie powinni promować się pracodawcy?

Również na rynku informacji o pracodawcach rządzi prawo popytu i podaży. Tak wynika z badań przeprowadzonych przez firmę MBE wśród 1858 studentów kierunków finansowych.

Podaż: Pracodawcy preferują tzw. media własne do promocji marki pracodawcy. Powód jest oczywisty – wysoki poziom kontroli procesu dystrybucji informacji. Wśród najczęściej wymienianych przez badanych studentów narzędzi komunikacyjnych króluje internet (w tym strony własne pracodawców oraz informacje zamieszczane w serwisach informacyjnych), targi pracy, ogłoszenia w prasie, radio i telewizji oraz organizowane szkolenia i warsztaty dla studentów.

Popyt: czego oczekują studenci? Raczej informacji z tzw. mediów pozyskanych – zweryfikowanych przez osoby trzecie. W tej grupie narzędzi komunikacyjnych znajdują się: wiedza i informacje pozyskane w trakcie imprez branżowych, materiały z agencji doradztwa personalnego, materiały z urzędów pracy. Na uwagę zasługują dwa narzędzia komunikacyjne wysoko cenione przez studentów – organizacja dni otwartych oraz case studies – (grupa tzw. mediów własnych) nad tymi narzędziami pracodawca ma dużą kontrolę.

komunikacja pracodawca studenci mbe 2013

 

Rodzaj mediów Płatne (paid) Własne (owned) Pozyskane (earned)
Przykładowe narzędzia komunikacyjne
  • Imprezy branżowe
  • Targi pracy
  • Ogłoszenia w prasie, radio, telewizji
  • Ogłoszenia w internecie
  • Urzędy pracy (gdy ogłoszenia są płatne)
  • Własna strona internetowa
  • Szkolenia, warsztaty
  • Dni otwarte
  • Case studies
  • Wykłady i seminaria
  • Imprezy branżowe
  • Opinie znajomych, członków rodziny
  • Urzędy pracy (gdy informacje przekazują doradcy zawodowi)
  • informacje w internecie (media społecznościowe)

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d bloggers like this: