Kto właściwie odpowiada za wizerunek pracodawcy – cd.

Dopiero wczoraj opublikowałam wpis o tym, kto buduje wizerunek pracodawcy w firmie. A dziś na Facebooku internauci dzielili się linkiem z filmem „LipDUB” Orange. Niedługo potem rzecznik marki na swoim blogi podaje, że nie jest to oficjalna inicjatywa firmy. Nie mija dzień odkąd film jest dostępny na YT, a oglądało go już ponad 2300 osób.

Nasuwa się kilka refleksji.

Po pierwsze jakość filmu. Przygotowany porządnie, kamera prowadzona jest bardzo poprawnie, jakość obrazu również nie budzi zastrzeżeń, tekst piosenki jest niezwykle pozytywny, uczestnicy nagrania zachowują się bez zarzutów, ubrani jak do pracy. Czegoś brakuje na planie, może kubków, papierków, jednego słowem całego bałaganu, który zazwyczaj towarzyszy szkoleniom lub wyjazdom integracyjnym.

Po drugie czas emisji filmu. Niedawno opublikowano dane na temat rynku usług telefonii komórkowej. Okazało się, że największe straty liczone jako liczba osób, która zrezygnowała z usług danej sieci poniosła Orange. Zatem czas coś z tym fantem zrobić.

Po trzecie walka o wpływy rozciąga się na stosunkowo nowe obszary. Komunikacja z klientem jest ważna, akurat Polacy polubili Serce i Rozum, ale jak się okazało nie są klientami lojalnymi. Teraz coraz głośniejsza jest walka o pracownika. Zadowolony pracownik jest jak Gladwellowski mawer (prosument) najbardziej wiarygodnym sprzedawcą.

Po czwarte firmy komercyjne są stworzone po to, by generować zyski. Każda firma na rynku polskiej telefonii komórkowej skrupulatnie liczy sobie zwrot z inwestycji w każdego pracownika, porównując m.in. przychody generowane przez każdego zatrudnionego. W tym rankingu wygrywa bezapelacyjnie PTK Centertel czyli Orange.

Mój wniosek. Czy zatem jest to film oficjalny czy nieoficjalny, to już chyba w ogóle nie ma znaczenia.

Ad.1 definicja filmu lipDUB – nie jest to nasz rodzimy wynalazek, posługuje się informacją z Wikipedii

Ad. 2. Spójrzcie na dane w tabelce – źródło Forbes

Nazwa sieci Liczba nowych abonentów Liczba abonentów, którzy zrezygnowali z sieci Saldo
Play 602.400 51.800 + 550.600
T-mobile 122.500 267.500 – 145.000
Orange 114.700 318.000 – 203.300
Plus 94.300 292.300 – 198.000

Ad. 3. Polecam lekturę „Poza schematem” Malcolma Gladwella

Ad. 4. Puls Biznesu (artykuł Magdaleny Wierzchowskiej z 05.01.2012 „Po konsolidacji telekomy będą ciąć koszty”) rok temu opublikował następujące dane:

Lp. Marka Przychód liczony na każdego pracownika w tys. zł w 2011 roku
1. Orange 379
2. Plus 166
3. Play (bez Dialogu) 131
4. T-mobile 114

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d bloggers like this: