Czy wizerunek pracodawcy ma wpływ na działania sprzedażowe?

Ta odpowiedź zaciekawi każdego właściciela firmy oraz przedstawicieli kadry zarządzającej. Negatywny wizerunek był już nie raz powodem spadku zainteresowania produktami i usługami firmy. W skrajnych przypadkach dochodziło nawet do bojkotu firmy. W efekcie firma ponosi realne straty finansowe.

Co jednak się dzieje, gdy firma planowo i strategicznie podejmuje działania mające na celu zbudowanie pozytywnego wizerunku pracodawcy? Z przeprowadzonych wiosną 2012 roku badań w Polsce przez Akademię Kalitero wynika, że pozytywny wizerunek wpływa na co najmniej 3 obszary działalności: wyniki finansowe, proces rekrutacji i rotację personelu.

W opinii 70 proc. badanych pozytywny wizerunek pracodawcy wpływa na osiągane wskaźniki ekonomiczne tj. na rezultaty biznesowe oraz na optymalizację kosztów działalności, a nawet na redukcję kosztów działalności (60 proc. respondentów).

Do firmy, która dba o swój wizerunek pracodawcy zgłaszają się kandydaci o wyższych kwalifikacjach (52 proc. wskazań) oraz wzrasta liczba aplikacji o pracę (50 proc.). Jednocześnie spada wskaźnik rotacji w firmie (48 proc.).

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d bloggers like this: